Dialogkonferanser 2020
Dialogkonferanse Transporttjenester Indre by 2023 17. november 2020
Ruter skal i begynnelsen av 2021 utlyse anbud for transporttjenester Indre by. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse. Målgruppe for deltakere er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell og ladeinfrastruktur til elbuss.
Basert på de skjerpede føringer for smittevern som nå er gitt av myndighetene, har Ruter besluttet at konferansen vil bli gjennomført som et rent webinar. Dette betyr at det ikke vil være mulig å være fysisk tilstede på dialogkonferansen. Link til streamingen: https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201117_5
Referat
Invitasjon
Konkurransen er delt inn i to ruteområder; Indre by nord-sør og .Indre by øst-vest Nedenfor følger utkast til konkurransegrunnlagets vedlegg 4 med bilag for begge disse ruteområdene, informasjon knyttet til de brukte elbussene og ladeinfrastruktur, presentasjoner som ble holdt under konferansen samt spørsmål fra Ruter til leverandørmarkedet.
Ruteområde 1
Ruteområde 2
Brukte elbusser og ladeinfrastruktur
Ruter vurderer å videreføre brukte elbusser og ladeinfrastruktur ved at dette blir en del av denne konkurransen. Nedenfor følger dokumentasjon knyttet til bussene og ladeinfrastrukturen.
Presentasjoner fra konferansen
Spørsmål til leverandørmarkedet fra Ruter
Dialogkonferanse - Minibuss- og personbiltjenester Follo 2022 22. oktober 2020
Ruter planlegger å gjennomføre en konkurranse om minibusstjenester og personbiltjenester i Follo. Konkurransen vil bestå av dagens kontrakt Minibusstjenester Follo 2015. Ruter ønsker innspill og tilbakemeldinger fra potensielle tilbydere og andre interessenter i forkant av utlysning av konkurransen. I den anledning inviterer Ruter til dialogkonferanse i forkant av anskaffelsen Minibuss- og personbiltjenester Follo 2022. Ruter vil gå igjennom utkast til konkurransegrunnlag på konferansen.
Oppdatert program
Invitasjon
Referat
Utkast til konkurransegrunnlag
Ruter gjør oppmerksom på at de utkastene som legges ut i forbindelse med dialogkonferansen ikke er det endelige konkurransegrunnlaget, og at det vil bli gjort endringer i dokumentene før det endelige konkurransegrunnlaget blir lagt ut.
Ruter vil i dialogkonferansen gå igjennom alle utkastene og ta opp viktig informasjon i hvert utkast, samt trekke frem punkter det er særlig interesse for Ruter å få tilbakemelding på.
Spørsmål til operatørene
Ruter har satt sammen et dokument med spørsmål som vi ønsker tilbakemedling på fra potensielle tilbydere og underleverandører. Deres tilbakemeldinger skal hjelpe Ruter i det videre arbeidet med konkurransegrunnlaget. Informasjonen som sendes til Ruter vil bli behandlet konfidensielt, og vil kun bli benyttet internt i Ruter. Frist for å besvare spørsmålene er 2. november.
Presentasjoner fra dialogkonferansen
Dialogue Conference on Ridesharing and Carpooling 15. juni 2020
Presentations from the Dialogue Conference
Minutes of Meeting
Dialogkonferanse #2 Ruters markedsinformasjonssystem (MIS) 19. mai 2020
Ruter planlegger å gjennomføre en konkurranse om anskaffelse av nytt markedsinformasjonssystem som skal erstatte dagens avtale fra april 2021. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse.
Invitasjon
Utkast til konkurransegrunnlag
Referat fra Dialogkonferansen
Dialogkonferanse Betalingstjenester 5. mars 2020
Se opptak fra dialogkonferansen (Youtube).